W dniach 16-18 marca 2018 roku kandydaci na wolontariuszy Międzynarodowego Wolontariatu Don Bosco ponownie spotkali się na comiesięcznym zjeździe formacyjnym. Tematem przewodnim było hasło – ,,Nawrócenie drogą ku wolności.” Spotkanie rozpoczęliśmy modlitwą, a po niej słowo wygłosił ksiądz Tadeusz Rozmus. Podkreślał wartość Rodziny salezjańskiej, w skład której wchodzą także wolontariusze. Po wspólnej modlitwie nastąpił czas wspólnej kolacji. Wieczorem odbyło się nabożeństwo Drogi Krzyżowej. Na zakończenie był czas wspólnych rozmów przy herbacie.

Sobotę przywitaliśmy w najlepszy sposób – Eucharystią. Po śniadaniu wysłuchaliśmy relacji z misji krótkoterminowej w Zambii, gdzie pracowały Hanna Rutkowska oraz Adrianna Karpińska. Potem był czas na rozmowy z księdzem dyrektorem, podczas, której omawialiśmy  sprawy dotyczące wyjazdu na misje. Po rozmowach nadszedł czas na obiad, a po nim rekreacja salezjańska i pomoc przy naklejaniu adresów na koperty.

Po południu udaliśmy się na szkolenie z fotografii oraz zasad ich publikowania, które  poprowadziła Iwona Błędowska. Wprowadziła nas w tajniki robienia pięknych zdjęć. Następnym punktem formacji była konferencja, którą wygłosił ksiądz Maciej Makuła. Mówił o tym, jak ważne jest dawanie świadectwa wiary w Internecie. Ksiądz Maciej wskazywał także na konieczność udziału Kościoła Katolickiego w mediach, które są szerokim polem ewangelizacji.

Po konferencji ponownie przenieśliśmy się w klimat misyjny, tym razem do Gruzji. Prezentację o tym wspaniałym, chociaż mało znanym kraju, prowadziła Ludwika Zalewska. Pracowała ona przez dwa miesiące w gruzińskim przedszkolu w Tibilisi. Bogaci o nową wiedzę, poszliśmy podziękować Panu Bogu poprzez nieszpory. Po kolacji i odpoczynku nastał wspaniały czas adoracji Pana Jezusa, ukrytego w Najświętszym Sakramencie. Na koniec wysłuchaliśmy ,,słówka na dobranoc”, skierowanego do nas przez księdza Jacka Zdzieborskiego.

Niedzielę rozpoczęliśmy Mszą Świętą, a następnie śniadaniem. Następnie spotkaliśmy się z misjonarzem, księdzem Sławomirem Bartodziejem, pracującym w Zambii. Wszyscy uczestnicy zjazdu z zafascynowaniem słuchali jego relacji i opowieści o tym, co dzieje się na misjach. Następnie wolontariusze, jako ludzie od wszystkiego, zamienili się w ekipę sprzątającą, aby uporządkować dom. Gdy sprzątanie dobiegło końca, udaliśmy się na obiad. A dla osób, które zostały dłużej, odbyły się praktyczne zajęcia robienia zdjęć. W ten sposób wolontariusze Salezjańskiego Ośrodka Misyjnego przeżyli kolejny, owocny w nowe doświadczenia, weekend formacyjny.

Wiktor Olkiewicz – uczestnik marcowego zjazdu

ZOBACZ ZDJĘCIA ZE SPOTKANIA!