Rebranding Salezjańskiego Ośrodka Misyjnego – nowy logotyp, nowa strona internetowa i nowe kanały w mediach społecznościowych. Wprowadzone zmiany mają odświeżyć wizerunek organizacji i zachęcić młodsze pokolenie do zaangażowania w sprawy misji.
Nowoczesny styl komunikacji
Nowy wizerunek Salezjańskiego Ośrodka Misyjnego jest efektem wielu tygodni poszukiwań, dziesiątek pomysłów, szkiców i konsultacji, a przede wszystkim owocem modlitwy. Nowa strona internetowa (www.misjesalezjanie.pl) została zaprojektowana tak, aby sympatykom misji ułatwiać obserwowanie wydarzeń na placówkach salezjańskich na całym świecie. Posiada nowoczesny interface, dzięki któremu poruszanie się po niej jest bardziej intuicyjne. Godna uwagi jest szata graficzna, która opiera się na wyrazistych i przyciągających uwagę zdjęciach.
Poprzez stronę internetową każdy może dołączyć do MISYJNEJ RODZINY SALEZJAŃSKIEJ i pomagać misjom duchowo lub materialnie. Dzięki udoskonaleniom od września można wspierać PROJEKTY MISYJNE i program ADOPCJA NA ODLEGŁOŚĆ lub podjąć DUCHOWĄ ADOPCJĘ MISJONARZA online.
Działalność Salezjańskiego Ośrodka Misyjnego można śledzić w mediach społecznościowych. Pod hasłem @misjesalezjanie znajduje się misyjny profil na Facebooku, Twitterze, YouTube’ie i Snapchacie.
Kluczowe hasło misje salezjanie pojawia się także w nowym logotypie Ośrodka Misyjnego. Nowe logo i hasło mają identyfikować wszystkie działania Salezjańskiego Ośrodka Misyjnego.
Nowa wersja logo zawiera trzy elementy: krzyż, kulę ziemską i symbol salezjanów. Krzyż jako znak Jezusa Chrystusa, który swoimi ramionami obejmuje całą Ziemię i obdarza Miłosierdziem każdego człowieka. Kula ziemska jako obszar pracy salezjańskich misjonarzy i misjonarek, których Jezus Chrystus posyła na cały świat. Zmodyfikowany symbol salezjanów przedstawia Świętego Jana Bosko, założyciela Zgromadzenia Salezjańskiego i dwoje młodych ludzi tworzących dom, który gromadzi Misyjną Rodzinę Salezjańską.
Nowe narzędzia
Z myślą o młodszym pokoleniu już niebawem zostanie uruchomiona platforma crowdfundingowa. System ten zakłada możliwość wspierania projektów misyjnych poprzez dużą liczbę drobnych, szybkich, jednorazowych wpłat dokonywanych za pośrednictwem internetu. Wystarczy wybrać projekt na platformie crowdfundingowej lub w aplikacji mobilnej i za pomocą jednego kliknięcia dokonać drobnej wpłaty, która natychmiastowo zasili konto wybranego projektu.
Odpowiedzią na potrzeby dzisiejszego świata i nowym sposobem codziennej komunikacji będzie aplikacja mobilna ,,misje salezjanie”. Dzięki niej każdy użytkownik będzie mógł śledzić wydarzenia na misjach i w Ośrodku Misyjnym wybierając najbardziej interesujące dla niego kraje. Misyjni darczyńcy będą mogli również przesłać swoją intencję do modlitwy za pomocą smartfona.
Najbliższe planowane działania medialne Ośrodka to kampania społeczna podczas Tygodnia Misyjnego w październiku. Jej celem jest zbudowanie nowego wizerunku misji katolickich oraz większe zaangażowanie społeczeństwa w sprawy misji. Dodatkowo kampania ma zachęcić, szczególnie młodych ludzi, do poszukiwania własnej misji w życiu.
Ta sama misja
Salezjański Ośrodek Misyjny to instytucja działająca na rzecz misji salezjańskich. Ma siedzibę w Warszawie i prowadzi swoją działalność od 1981 roku. Misja przewodnia organizacji zawiera się w słowach: „Idźcie na cały świat i głoście Ewangelię” (Mk 16, 15). Działania podejmowane przez SOM mają na celu ewangelizację oraz pomoc duchową i materialną najuboższym mieszkańcom różnych krajów świata. Od sierpnia bieżącego roku nowym dyrektorem Salezjańskiego Ośrodka Misyjnego jest ks. Jacek Zdzieborski SDB.